Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lip 2010, o 18:15 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 22:39
Posty: 334
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 44m 30s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Ibka FL 2000r ASV +
Witam zwracam sie do was z pytaniem. Jestem po remoncie silnika t.j. remont głowicy nowe zawory,sprężyny, porting, szlif bloku, wału, nowe kompletne tłoki, panewki. Remont odbył się przy teoretycznym przebiegu 217k. Oleju nie brał ale coś zaczeło cykać a jak robić dla siebie to po całości :P No ale tak jak w temacie jak o niego dbać przez pierwsze km by wszystko było ok. Słyszałem np. że 3x co 300km wymienic olej ?! i bardzo spokojnie smigać - a zamulenie turbo ?. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 14 lip 2010, o 18:35 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 13:08
Posty: 956
Lokalizacja: Konin/WLKP
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 3m 34s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: IBIZA FL ASV 02r.
jezdzij normalnie tylko przez jakis czas nie piluj go po obrotach np do 500km, i nie wymieniaj oleju jak pisales tylko normalnie po 10-12tys

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2010, o 19:52 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 16:34
Posty: 108
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 20d 16h 29m 17s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: sport '01
Nie wiem jak to ma sie w dieslu....ale przy praktycznie identycznym remoncie w benzynie na poczatku smigalem spokojnie do 2,5 kobr/mimn potem w miare kolejnych przejechanych km zwiekszalem obroty na trasie. Po 5 tys km zmienilem olej i wtedy juz normalna jazda. Olej co 300km?!?! To niezly koszt by doszedl hehe. Generalnie inaczej dociera sie zwykle silniki a inaczej takie uzywane do sportow. W google na pewno wiecej poczytasz. pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2010, o 09:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 09:28
Posty: 9328
Lokalizacja: Mława
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 57d 55m 25s
Podziękował : 31 razy
Otrzymał podziękowań: 589 razy
auto: Vario't
No z tym olejem to tez bym polecal wymienic po 5tys. Przez pierwsze 5 tys nie przekraczac 2,5k obr a potem od 5tys do 10tys km mozna do 3tys obr mu pocisnac. Po jakichs 10-15 tys przebiegu wszystko powinno sie ulozyc jak nalezy. Ale to nie znaczy, że moszesz mu w palnik dawac:):P A tak na marginesie, bo nie pamietam ile na + miales w silniku, bo coś mi swita ze sporo ;-)

_________________
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2010, o 09:57 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 22:39
Posty: 334
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 44m 30s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Ibka FL 2000r ASV +
Przed remontem ~ 170 teraz dojdzie pompka 11 i strojenie na ~200. Stwierdziłem, że moge sobie pozwolic skoro silnik po kapitalce to bedzie baza :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2010, o 13:15 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2008, o 13:08
Posty: 956
Lokalizacja: Konin/WLKP
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 3m 34s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: IBIZA FL ASV 02r.
kazdy dociera inaczej, ja zaraz po takim remoncie mialem nieoczekiwana daleka trase - Niemcy i spowrotem, w obie strony jazda do przyjemnosci nie nalezala max120km/h i autko sie dotarlo i bylo ok i nawet do dzis sprawuje sie idealnie w innych rekach, co do oleju to nie pamietam dokladnie ale dopiero po jakims czasie dopiero wymienilem i chyba po 10 tys

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2010, o 18:38 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 09:46
Posty: 264
Lokalizacja: SCZ
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 9d 16h 22m 23s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 9 razy
auto: Ibiza CLXi, 1994, 1.3 AAV
Jest wiele szkół docierania

Zazwyczaj wygląda to mniej-więcej tak (drobne modyfikacje procedury w zależności od wyznawanej filozofii):

1. Olej mineralny do docierania (jest to bodaj 10w40... jeśli się nie mylę, to Millers taki robi i ponoć jest bardzo dobry) i autko sobie na nim pracuje jakieś pół godzinki przy obrotach około 2500 rpm.
2. Potem wymienia się filtr i wlewa się nowy olej do docierania (taki sam, jak wcześniej) a następnie pokonuje się 500km z lekkim/średnim obciążeniem silnika, na "średnich" obrotach. Ważne jest, by sporo hamować silnikiem.
3. Znów zmieniasz filtr, wlewasz półsyntetyk, znowu 500km normalnej jazdy i aby ładnie dotrzeć silnik, wraz ze zbliżaniem się do następnej wymiany oleju powoli zaczynasz silniczek kręcić wyżej (powoli i z głową oczywiście).
4. Po tych 500 km wymieniasz filtr, zalewasz syntetyk. Jeździsz już zupełnie normalnie.

-- mniej niż minutę temu --

Mam pytanie do kolegów, dlaczego wszyscy mówią o wymianie oleju dopiero po przejechaniu od 1-5tys. Jeżeli po kapitalnym remoncie silnika ułożenie wszystkich elementów i spasowanie(dotarcie) względem siebie następuje właśnie przy pierwszych kilometrach. opiłki które wówczas spłyną do miski znów trafiają w obieg i "kaleczą" elementy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2010, o 13:30 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 22:39
Posty: 334
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 44m 30s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Ibka FL 2000r ASV +
Ok przedyskutowane, ustalone z mechanikiem :-) w każdym przypadku będzie to pełny syntetyk pierwsza zlewka 500km kolejna 2k i potem juz norma wymiany czyli co 8k :-) oszczędzając silnik w pierwszych 2 etapach. Pozdro i dzięki za zainteresowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2010, o 19:49 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 8 mar 2009, o 13:32
Posty: 2779
Lokalizacja: częstochowa
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 26d 12h 44m 7s
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
auto: seat ibiza sport (99-02) ASV +
Witam,
Mam pytanie do kolegów, dlaczego wszyscy mówią o wymianie oleju dopiero po przejechaniu od 1-5tys. Jeżeli po kapitalnym remoncie silnika ułożenie wszystkich elementów i spasowanie(dotarcie) względem siebie następuje właśnie przy pierwszych kilometrach. opiłki które wówczas spłyną do miski znów trafiają w obieg i "kaleczą" elementy.

po to jest filtr oleju, żeby wyłapał wszystkie zanieczyszczenia znajdujące się w oleju.
Gdzieś kiedyś czytałem, że nowy olej traci jakąś minimalnie swoje właściwości, chyba po osiągnięciu temperatury roboczej, a później już utrzymuje swoje właściwości do 8-10tyś, oczywiście to na pewno zależy od oleju.
Najważniejsze jest nie pałować od razu silnika, no i pierwszy raz zmienić ten olej po 500-1000km i wszystko będzie ok.
Na praktyce kiedy się jeszcze uczyłem to po kapitalce silnika takiej jak właśnie Morpheus zrobiłeś to przez kilka godzin silnik musiał pracować na wolnych obrotach ( to akurat pamiętam był w ciągnik rolniczy ), silnik dużo mniej obciążony i wolno obrotowy, max obroty 2500 na min.
Pozdrawiam.

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group