Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lis 2008, o 10:40 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 4 sty 2008, o 10:57
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 24m 26s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1,4 1995
Witam.
Od pewnego czasu mam ze swoją ibi problem. Auto ma przejechane 180kkm i jest zagazowane.
Ten problem był już na forum ale jak pamiętam to w odniesieniu o TDI’ki…
Rutynowa kontrola poziomu oleju…wyciągam bagnet, patrzę i nie wierzę…okazuje się że nie ma nawet minimum :shock: …a poprzedni cykl „od zmiany do zmiany” przejeździłem bez żadnej dolewki bo oleju nie ubywało…tak twierdził mechanik który wymieniał olej na wiosnę tego roku. Co gorsza żadnych plam pod autem nie zostawiam…a wydech nie jest okopcony.
No nic…nie czekając długo dolałem w południe oleju i odpaliłem auto na 2 minuty…wieczorem sprawdzam ponownie a tam poziom bez zmian…odkręcam korek zbiorniczka płynu chłodzącego a na ściankach coś „olejopodobne” – kolor oleju i tłuste /płyn ponoć też jest trochę tłusty/ smaku nie sprawdzałem :-P , sprawdzam korek wlewowy oleju…no to „masła” tam nie widzę…na bagnecie też raczej przypomina kolor oleju…
Po przejechaniu z pracy do domu /10km/ sprawdzam jeszcze raz…i na korku olejowym pojawiło się masło a poziom oleju dalej bez zmian. A żeby osiągnąć 120km/h to musiał bym chyba wysiąść i pchać Ibizke :-/
Następnego dnia rano:
Masło na korku
Płyn chłodzący czysty /być może olej cięższy poszedł na dno/
Poziom oleju – zwiększył się i jest w normie
W sumie pogodziłem się już że to może być uszczelka pod głowicą i najprawdopodobniej tak właśnie jest, ale chciałem się poradzić fachowców :-D
Dodam jeszcze tylko że jest problem ze świecą w 4-tym cylindrze bardzo często niedomaga i auto odpala na 3 gary /zimny silnik/…po chwili pracuje normalnie…po zmianie świec tego problemu nie ma…ale niestety od marca założyłem już 4-ty komplet świec 3-elektrodowych NGK i słyszę że znów zaczyna niedomagać jedna i coś mi mówi że to będzie ta w 4-tym cylindrze…martwi mnie to że to cały czas 4-ty cylinder :-(
Przewody, kopułka z palcem i cewka wymienione…Czy ten problem ze świecą ma coś wspólnego ze zniknięciem oleju :?: Może to pierścień :?:
Co sądzicie o tej sprawie :?: Uszczelka czy może coś innego :?:
Ktoś przerabiał ten temat :?: Co warto sprawdzić, naprawić „przy okazji” jak auto będzie rozebrane, na co zwrócić uwagę w przypadku gdy to będzie uszczelka :?: Czego jeszcze mogę się spodziewać oprócz samej wymiany uszczelki pod głowicą :?:
Jaki może być koszt takich napraw :?:
Wiem że moje pytania mogą nakłaniać do „gdybania” i proszę o łagodny wymiar kary :mrgreen: ale to moje pierwsze autko…
Będę wdzięczny za każdą poradę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lis 2008, o 18:48 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2007, o 15:17
Posty: 134
Lokalizacja: Radom
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7h 18m 38s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: brak
witam dzis sprawdzili mi ciśnienie na tłokach i o to wykres mechanik twierdzi ze jest za duże ciśnienie i jak sie okazało miałem uszkodzoną świece żarową nie wiem co z tym olejem mam w poniedzialek jechac na wymiane gumek i mam nadzieje ze to pomoze :cry:
Obrazek

_________________
http://www.vagradom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 12:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 4 sty 2008, o 10:57
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 24m 26s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1,4 1995
W moim przypadku mechanik stwierdził przedostanie się oleju do płynu chłodzącego...tym samym silnik pompował ciśnienie do układu chłodzenia co było powodem tego że po całej nocy nie dało się odkręcić zbiorniczka wyrównawczego bo ciśnienie było b. duże.

Naprawy:
uszczelka pod głowicą
planowanie głowicy
docieranie zaworów
wymiana świec na NGK 1-elektrodowe /w starych popękała porcelana/
wymiana oleju/płynu chłodzącego i filtra oleju/powietrza
przy okazji zrobiony rozrząd -> nie lubie takich "okazji" :-?

Koszt imprezy 850zł :-(

Problem znikającego oleju został rozwiązany ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2008, o 22:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam. Tak jak w temacie juz wspomniałem moja IBI II 99r pije mi olej z silnika... po przejechaniu 3tys km musze dolac okolo 1,25litra oleju bo ma ubytek... podkreslam ze nie ma zadnych wycuekow... Co moglo sie stac??? prosze o pomoc... pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2008, o 22:25 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, o 20:57
Posty: 161
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 2h 40m 37s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Ibi ASV Sport
Jak było cieplej dymił na niebiesko/biało ? Teraz pizga wiec każdy dymi na biało :-o


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2008, o 22:28 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
No troszke dawał na biało jak przygazówke sie mu robiło...a teraz to ciagle wali na bialo :mrgreen: w sumie tak jak kazdy :-P aha i tak przy okazji jaki proponujecie olej przy nastepnej wymianie???

[ Dodano: 2008-12-28, 22:51 ]
POMOCY.... przeczytałem cały temat o ubytku oleju i raczej nie jest to mozliwe zebym mial pierscienie i tloki do wymiany...tak mi sie wydaje....a kopci troche mocno w sumie. znajomy wsppominal cos o jakis gumach w silniku...zapomnialem jak one sie nazywaja ale twierdzil ze jak juz sa twarde to mozliwe ze ciagnie olej wtedy i dlatego ubywa....POMOCY bo to dolewanie oleju co 3tys km po 1,25 mnie przeraza.....

_________________
>>>IBIZA 1.4 sprzedana...

>>>Poszukiwałem IBIZY 1.9TDI AFN

>>>kupiłem PUGA 206 samozamulacza 1.9d :p

<<<ByLe SiĘ tUrLaŁo>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2009, o 20:11 

Ostrzezenia: (0%)
Witam!

Jestem nowy na forum i przepraszam z góry za ewentualne błędy w jego użytkowaniu. Więc przechodzę to mojego problemu. Mój Ibiza 1.0 z 1997 bierze dużo oleju (dolewam często już prawie po każdych 500km). Olej nie wycieka! Ostatnio odkryłem iż pewne ilości oleju znalazły się w filtrze powietrza. Widzę też iż jak odkręcę korek przy wlewie oleju w silniku to osadza się dużo nagaru. Nie widzę żeby silnik się grzał bo temperatura nie sięga połowy wartości na wskaźniku. Proszę zatem o pomoc o co może biegać? Pozdrawiam!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2009, o 20:32 

Ostrzezenia: (0%)
a ile kolego dolewasz po tych 500km??

[ Dodano: 2009-01-06, 20:33 ]
a jak silnik pracuje to rury wydechowej wydobywa sie niebieski dym???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2009, o 21:09 

Ostrzezenia: (0%)
Dolewam około 0,4 -0,5 . Jeżeli chodzi o dym niebieski. . . hmm musiałbym sprawdzić. Ale raczej nie. Miałem natomiast czasem problemy z odpaleniem samochodu. Tak jakby się dusił i po kilu próbach dopiero zaczął palić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2009, o 17:32 

Ostrzezenia: (0%)
ile bieze wam silnik 1.4 16V oleju,bo mi ok 1litra na 1000 km przy przebiegu 75 tys


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2009, o 13:43 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
mi na okolo 3tys km IBI 1,4 99r bierze jakis 1,25-1,35 max to jak dla mnie juz chyba za duzo no ale niby to normalne....troszke dymi co prawda no ale nie wiem. a prebiegu mam 140kkm

_________________
>>>IBIZA 1.4 sprzedana...

>>>Poszukiwałem IBIZY 1.9TDI AFN

>>>kupiłem PUGA 206 samozamulacza 1.9d :p

<<<ByLe SiĘ tUrLaŁo>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2009, o 14:24 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 19:51
Posty: 428
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 20h 22m 38s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Seat Cordoba Vario 1997
U siebie nie zaobserwowałem przypadku brania oleju przez silnik Cordi 1,4/60KM rocznik 97.
Zrobiłem 7100 km i poziom oleju jest taki jaki był wlany przy wymianie.
Silnik mam zalany Castrolem Magnatec 10W40 , a podobno nie jest to rewelacyjny olej do tego silnika .

_________________
Mam Seacika 5 lat i jestem z niego zadowolony !!!
Czas mija mam już jego 68 miesiąc... i w dalszym ciągu jestem zadowolony .Oby tak dalej.....Choć coś trzeba było włożyć i to nie jest przyjemne !
Paliwo drogie - tylko Eko Jazda pozostaje !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2009, o 18:58 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Panowie ratujcie!!!! skonczyly mi sie pomysly na to dlaczego moja ibi bierze olej. dymi jak cholera na bialo az czuc olejem takim spalonym. wiecie o co chodzi napewno. uszczelka pod glowica jest niby ok. w plynie chlodniczym nic nie ma. juz nie wiem o co chodzi. mam 140kkm zrobione i musze dolewac okolo 1,25-1,35 l na 3000km

_________________
>>>IBIZA 1.4 sprzedana...

>>>Poszukiwałem IBIZY 1.9TDI AFN

>>>kupiłem PUGA 206 samozamulacza 1.9d :p

<<<ByLe SiĘ tUrLaŁo>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2009, o 09:14 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 13:33
Posty: 12
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 3h 11m 3s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 2005, 1,4 75KM
flisu napisał(a):
ile bieze wam silnik 1.4 16V oleju,bo mi ok 1litra na 1000 km przy przebiegu 75 tys


Widocznie "ten typ tak ma" poniewaz mi równiez bardzo ubywa oleju i muszę robic dolewki co ok 1000-2000km. Jeżdżę na 0W30 Castrol Edge, powoli zbliża się zmiana oleju i spróbuję coś gęstszego wlać, dam znac jakie będa efekty, ale sam jestem zdziwiony, ze potrafi tyle łyknąć (brak wycieków). Przebieg 60000.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 11:46 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
czego objawem jest ten niebiesko-bialy dym??? bo zaobserwowalem ze mi wlasnie dymi na bialo-niebiesko jak sie mu przycisnie troszke gazu :-? i na dodatek stale ubywa oleju......... POMOCY :-/


Ostatnio edytowano 12 lut 2009, o 13:49 przez tracer19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 11:56 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2008, o 22:12
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 33m 32s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Cordoba
tracer19 podjedź do mechanika dobrego, niech ci sprawdzi kompresje na silniku na sucho i na oleju. Wymień też uszczelniacze na zaworach, skoro nigdy nie były robione, to mają prawo puszczać olej do komory spalania.
wtedy bedzie wiadomo czego sie chwycić. Na szklaną kule i wróżkę nie licz ;-)

_________________
Potrzebujesz części do Seata? Pisz: gg: 1663954, PW, lub dzwoń: 500481010


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 13:47 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
uszczelniacze na zaworach byly wymieniane w zeszlym tygodniu. bylem u mechanika i twierdzil ze sprezanie jest w dosyc dobre ale moze przeklamywac bo olej zawsze uszczelni troszke tłoki... troche mnie rozwala to branie oleju...no nic bede musial podjechac znowu do mechanika zeby jeszcze raz sprawdzil.a jezeli pierscienie sa na wykonczeniu to bedzie lykal olej???? jedno w sumie zaprzecza drugiemu. bo auto jest dynamiczne jak na swoja pojemnosc, dobrze odpala czy zimny czy cieply, gumy na zaworach wymienione... hmmm...pomysly sie koncza co moze byc nie tak...albo poprostu moze ten typ tak ma???

_________________
>>>IBIZA 1.4 sprzedana...

>>>Poszukiwałem IBIZY 1.9TDI AFN

>>>kupiłem PUGA 206 samozamulacza 1.9d :p

<<<ByLe SiĘ tUrLaŁo>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 18:58 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2008, o 22:12
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 33m 32s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Cordoba
Ten typ tak nie ma, mam taki sam silnik i nie bierze ani grama oleju.
Napisz jaka wyszła kompresja, co mierzył mechanik.
Olej uszczelnia, owszem ale do pewnego momentu, po to robi się próbę kompresji na sucho i próbę olejową.
Ale skoro auto jeździ dynamicznie, nie czuć spadku mocy, nie szarpie, to widocznie kompresje ma zdrową.
Jest też opcja pęknięcia kanałów olejowych w głowicy i przedostawania się oleju do komory spalania, ale tego bez demontażu głowicy i próby szczelności nie stwierdzi.

_________________
Potrzebujesz części do Seata? Pisz: gg: 1663954, PW, lub dzwoń: 500481010


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 20:23 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2008, o 17:00
Posty: 115
Lokalizacja: KURKOCIN
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
no to jak ten typ tak nie ma podjade w ten weekend do mechanika i zobaczymy to sprezanie jeszcze raz a jak bedzie ok to zostaje glowica.....

_________________
>>>IBIZA 1.4 sprzedana...

>>>Poszukiwałem IBIZY 1.9TDI AFN

>>>kupiłem PUGA 206 samozamulacza 1.9d :p

<<<ByLe SiĘ tUrLaŁo>>>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2009, o 16:49 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 2 lut 2009, o 18:52
Posty: 42
Lokalizacja: kędzierzyn-Koźle
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 11h 13m 3s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: ibiza
witam posiadam ibize 2000 1.9sdi. ostatnio jechalem w dluzsza trase dokladnie w bieszczady i w pewnym momencie podjezdzajac pod gor zaswiecila sie kontrolka oleju , po czym zatrzymalem samochod w wmiare rownym miejscy i wyciagajac bagnet zdziwilem sie troche no byl praktyczniesuchy, ale po ponownym odpaleniu silnika kontrolka juz nie siwecila i podjechalem na najblizsza stacje i kupilem olej wlalem ok 07l i bagnet pokazywal prawie min. wracajac do domu dolalem reszte ok 0.3l na miejscu sprawdzajac bagnet znow byl praktycznie suchy i wlalem znowu tym razem 1l. i pokazuje min. moje pytanie brzy co moze byc przyczyna tak duzego zuzycia oleju. z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mili1989, robert778 i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group