Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2011, o 20:30 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Witam.problem na pewno pospolity jednak nie znalazłem nigdzie odpowiedzi,chodzi oto że wyłacza się turbina, dziś jechałem jakieś 30km i turbo od poczatku normalnie się właczało,po dojechaniu do swiateł i zatrzymaniu było ok,prezy ruszaniu okazało się że turbina mi się wogóle nie właczyła,gdzieś wyczytałem że zawór ma za duże ciśnienie i komputer nie włacza turbony,sorry ale zbytnio się na tym nie znam jednak chcę wiedzieć co i dlaczego się tak dzieje,chciałem dodać ze po zatrzymaniu wyłaczeniu auta turbo znowu chodzi,Moje auto to ibiza cupra 1,9 tdi 160k.Dzięki za odpowiedzi :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 26 cze 2011, o 20:37 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
Pewnie auto mocno kopcilo dla tego masz ten problem kirownica na turbinie zasyfiona. Duzo o tym pisano zle szukasz;
viewtopic.php?f=27&t=1680

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 20:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 16 kwi 2011, o 07:46
Posty: 431
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 52d 11h 50m 28s
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
auto: Ibiza II FL TDI ASV+
No cóż, klasyczny notlauf bez diagnostyki kompem i sprawdzenia między innymi ciśnienia doładowania i przepływomierza nic się nie dowiesz ;) Polecam zdiagnozowanie u kogoś kto dobrze ogarnia temat tdi :-D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 20:49 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Dokładnie,kolega który za mną jechał własnie powiedział że dosyć mocno kopciło,jutro postaram się podjechać do znajomego mechanika który ma kompa i go zbada :tak: ,jednak mówicie ze co??zawalony ten zawór n75??Czy czyszczenie turbo??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 20:57 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
Co? jak spadla moc to samochod zaczal mocno kopcic?

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 21:14 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Nie.Ogólnie samochód przy docisnieciu mocno pedału gazu dosyć mocno kopci choć moim zdaniem ''dosyć mocno'' może być normalnie bo nigdy wczesniej diesla nie miałem:)Ale kopci tak samo z turbem czy bez jak się wyłaczy,kopcenie jest takie same


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 21:15 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 28 lis 2010, o 20:29
Posty: 775
Lokalizacja: kraków=>wieliczka=>gdów
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 98d 18h 43m 24s
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
auto: mietek ;)
jak trubo wpada w tryb awaryjny to nie kopci bo komputer mu daje mniejsza dawke paliwa , a jak bardzo kopci na czarno to moze masz nieszczelność w dolocie to wtedy kopci na czarno i dlatego czujesz spadek mocy

_________________
zamiast plusa kliknij tutaj

jak by sie komuś nudziło :d to może sobie kliknąć :P i pooglądać http://adf.ly/Jt3oK
moja ibiza od 0-150km :)) https://www.youtube.com/watch?v=wFJiYRKoykQ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 21:34 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Ogólnie spadek jest baardzo odczuwalny bo tak jak mówię turbo się nie włącza jedzie jak zwykły SDi :tak: ,z tego co widziałem w zapiskach z serwisu niedawno wymieniany był jakiś dolot do turbiny na nowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 22:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 01:16
Posty: 1879
Lokalizacja: Poznań i okolice
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 25d 2h 6m 2s
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: Seat Ibiza 2001 1.9 TDI ASV 110 KM
Kolego - a w czasie jazdy na wyższych biegach Ci się turbo odcina?? Z tego co piszesz, to turbo odcieło Ci się przy hamowaniu, czyli tak jak ostatnio mi, głównie z większych prędkości.Zaczynam coraz bardziej podejrzewać N75.Klasyczny notlauf często mi się zdarzał, a ostatnio tak się dzieje przy hamowaniu "sprzęgło-hamulec".Dziwne :bezradny:

_________________
Moja Ibunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 22:40 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
Najlepiej wyłącz zapłon a potem odpal. I jak będziesz jechał to wciśnie na 3 albo na 4 bieg obojętnie na którym biegu i obserwuj przy jakich obrotach wpada w tryb awaryjny. Podejrzewam ze straci moc po 3000 ob.. Bo z tego co rozumiem auto podkręcone czyli kopci więcej niż powinno pewnie nie był zmieniany kolektor ssący nie był czyszczony EGR czyli mniej powietrza dostawał silnik przez co więcej dymił i kierownicy na turbinie zasyfilo.

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 22:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 01:16
Posty: 1879
Lokalizacja: Poznań i okolice
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 25d 2h 6m 2s
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: Seat Ibiza 2001 1.9 TDI ASV 110 KM
Fiodor,a czy przy okazji możesz mi wytłumaczyć dlaczego przy ostrym hamowaniu odcina mi turbo?? Nie dzieje się tak, gdy redukuje biegami, tylko gdy używam sprzęgła i hamulca.Hamując na luzie też wszystko jest oki.

_________________
Moja Ibunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 23:13 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
Pierwszy raz o czymś takim słyszę! Ale najlepsze rozwiązanie to podjechać na hamownie.
PS. Ale ogólnie to jestem w szoku ze są dziewczyny który wiedza co to jest turbo i n75 (poważnie) :okok:

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2011, o 23:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 01:16
Posty: 1879
Lokalizacja: Poznań i okolice
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 25d 2h 6m 2s
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: Seat Ibiza 2001 1.9 TDI ASV 110 KM
Na hamownie się wybieram, bo cos mi się wydaje, że autko cos mi sie lepiej zbiera niż 110 KM.Od czasu kiedy mam samochodzik to bardziej się interesuje tym, co mam pod maską, bo lubie wiedzieć o co chodzi :)

bambino_81 sprawdz czy masz IC upocony.Może turbo puszcza olej.

_________________
Moja Ibunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2011, o 07:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 6 lut 2008, o 22:27
Posty: 2349
Lokalizacja: Warszawa/Katowice
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 26d 15h 35m 35s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy
auto: Seat Leon TDI
gagatkawtd ciekawy patent z notlaufem przy ostrym hamowaniu. Tak nie powinno być i warto moim zdaniem podpiąć samochód i błedy zczytać (taniej niż hamownia). Możliwe, że N75 się przyciął albo kierownice przez co turbo nie zwolniło po wysprzęgleniu dając za duże ciśnienie no i wynik takiego zjawiska znasz sama ;)
Inna kwestią jest, że z dużej prędkości nie powinno się od razu wysprzęglać silnika tylko wspomagać hamowanie przy jego pomocy ;)

Każdy 110 ma min 115 KM jak jest zdrowy :)
A jak autko się ogarnia to seria schodzi poniżej 10 sek do 100 kmh.

Bambino_81 jak zaczął mocniej kopcić to sprawdz sobie orurowanie, bo by wskazywało na nieszczelność na odcinku turbo -> dolot

_________________
Leon Top Sport 2004 TDI Obrazek
Była Ibiza Sport 2001 TDI+ ASV Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2011, o 14:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 01:16
Posty: 1879
Lokalizacja: Poznań i okolice
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 25d 2h 6m 2s
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
auto: Seat Ibiza 2001 1.9 TDI ASV 110 KM
Vertor napisał(a):
gagatkawtd ciekawy patent z notlaufem przy ostrym hamowaniu. Tak nie powinno być i warto moim zdaniem podpiąć samochód i błedy zczytać (taniej niż hamownia). Możliwe, że N75 się przyciął albo kierownice przez co turbo nie zwolniło po wysprzęgleniu dając za duże ciśnienie no i wynik takiego zjawiska znasz sama ;)
Inna kwestią jest, że z dużej prędkości nie powinno się od razu wysprzęglać silnika tylko wspomagać hamowanie przy jego pomocy ;)

Każdy 110 ma min 115 KM jak jest zdrowy :)
A jak autko się ogarnia to seria schodzi poniżej 10 sek do 100 kmh.

Bambino_81 jak zaczął mocniej kopcić to sprawdz sobie orurowanie, bo by wskazywało na nieszczelność na odcinku turbo -> dolot


Pod kompem już wczesniej był i nie wykazywał błędu na zaworze, ale ja tam mam babska intuicję i myślę, że to N75.Turbo trzeba rozebrać i zobaczyć czy się ustrojstwo nie ubrudziło.Póki co samochód oddany do mechanika na 3 dni, przekładnia i inne "zawieszeniowe" pierdołki się robią :szok:

_________________
Moja Ibunia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2011, o 15:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 6 lut 2008, o 22:27
Posty: 2349
Lokalizacja: Warszawa/Katowice
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 26d 15h 35m 35s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy
auto: Seat Leon TDI
No to ciekawe, że nie było śladu po tym co wywołało tryb awaryjny.
Daj znać jak będzie gotowa diagnoza.

_________________
Leon Top Sport 2004 TDI Obrazek
Była Ibiza Sport 2001 TDI+ ASV Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2011, o 21:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Auto nie podkręcone,seria czysta,Jutro zobaczę własnie jak się auto zachowuje i przy ilu wpada w tryb awaryjny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2011, o 21:51 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
To może warto było od razu napisać jaki to samochód i jaki silnik. Opisać wszystkie objawy. Jak auto jeździło przed usterka i pośle.

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 20:26 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 12 cze 2011, o 11:39
Posty: 230
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 15h 39m 6s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: seat ibiza cupra
Fiodor napisał(a):
To może warto było od razu napisać jaki to samochód i jaki silnik. Opisać wszystkie objawy. Jak auto jeździło przed usterka i pośle.

kolego w pierszym poscie wyrażnie jest napisane cupra 1.9 tdi 160 koni to chyba tylko seria ma 160 FRki mają 131,Dziś sprawdzałem auto na drodze jak się zachowuje i tak,kręciłem na 3 biegu do ponad 4,5tyś i nic turbo chodziło,potem na 4 biegu to samo do 4,5 i turbo się nie wyłaczyło,hmmm nie jest to jakas usterka która pojawia się cały czas tylko jak na razie czasami,jednak coś się już zaczyna dziać skoro wpada w tryb awaryjny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 20:38 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 20:02
Posty: 4237
Lokalizacja: Gdansk
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 87d 4h 22m 40s
Podziękował : 30 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
auto: ALH 275/470
Tez zalezy ile czasu trzymasz 3000-3500 moze wyzej. Jak przelaczasz bieg odrazu to nie wpadnie w tryb awar. Musisz przytrzymac z 5 sek.

_________________
GTB, kolektory, fmic, wydech, strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group