Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 19:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 16 lip 2008, o 18:46
Posty: 83
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 3d 37s
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: Ibiza 2004r. 1.4 BKY w LPG
Witam.

Ojciec ma problem ze swoja znienawidzona do bólu Ibi z 2004. Silnik 1.4 benzyna + gaz. Podczas jazdy nagle pojawia sie kontrolka EPC po czym samochod traci moc (ducha) dodawanie gazu nic nie daje bo niestety.
Z instrukcji wynika ze EPC to Układ pedału przyśpieszenia. Podpinalem pod VAG ale brak bledów poza poduszka.
To jakis problem z pedalem gazu,linka etc. czy tez cos z elektronika ?

_________________
Kia Cee'd po FL 2010 1.4L 16V
Ibi 6L 2004 1.4 16V BKY "Stella" :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 22:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 09:28
Posty: 9483
Lokalizacja: Mława
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 58d 18h 24m 7s
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 601 razy
auto: Vario't
epc oznacza blad w silniku. Na marginesie kontrolka od poduszek sie pali? Bo jesli nie to ojciec ma fajny model :)
Jesli epc sie zapalilo to i jakis blad jest napewno w sterowniku silnika

_________________
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 14:52 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 16 lip 2008, o 18:46
Posty: 83
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 3d 37s
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: Ibiza 2004r. 1.4 BKY w LPG
Poduszka sie nie pali, blad jest w kompie, ale nie powoduje pojawienia sie AirBaga. Dokladniej to spadek napiecia- chodzi pewnie o kurtyne o opornik podpiety do niej:D.

Jak pisalem EPC sie oswieci, moc spada i jest koniec. Trzeba zjechac na pobocze, chwile odczekac i znow mozna jechac. Po podpieciu pod VAG nie ma zadnego bledu,ewentualnie ten blad o spadku napecia na poduszce. Model jak model, ale zadowolony nie jest z wozu.

kody z dzisiejszego podpiecia vaga

Kod:
KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 14.04.2011 Godzina 17:36:18
°36906034HA MARELLI 4TV 6290
16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17912 Nieszczelność układu ssącego
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17811 Recyrkulacja spalin - uchybienie regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

_________________
Kia Cee'd po FL 2010 1.4L 16V
Ibi 6L 2004 1.4 16V BKY "Stella" :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 01:44 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 19:40
Posty: 21
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7h 40m 38s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 6L 1.4 16V 2002r.
Mój problem:
Wczoraj po przejechaniu 40 km wyłączyłem silnik na parkingu. po 15 minutach włączyłem i przy zapłonie mocno skoczyły obroty do ponad 2,000 i zaświeciła się kontrolka EPC. Na drugim biegu zaczął szarpać i nie reagować na wciskanie pedału gazu, falujące obroty na biegu jałowym i też przy hamowaniu i wciskaniu pedału sprzęgła. Pojechałem do mechanika i podłączył komputer, były 3 błędy , dwa dotyczyły ABS ale raczej nie mają one wpływu na prace silnika. Trzeci błąd dotyczył czujnika ciśnienia który znajduje się po lewej stronie z tyłu kolektora ssącego. Otóż mechanik wyjął ten czujnik i go wyczyścił, po czym udałem się na jazdę próbną, ale samochód dalej szarpał i nie reagował na gaz, kontrolka EPC dalej świeciła. Zamówiliśmy nowy czujnik. Ponownie odpaliłem auto i jakoś zaczęło normalnie pracować. Po przejechaniu 25 km wyłączyłem silnik, ale po 3 godzinach coś mnie tkneło i wróciłem z powrotem żeby sprawdzić czy dalej tak sie dzieje. I co? Po odpaleniu silnika kontrolka zgasła, obroty nie falowały. Przejechałem kilka próbnych km i zauważyłem, że silnik przy zmianie biegów i wciśnięciu sprzęgła delikatnie o ok 100 obr/min podwyższa obroty, tak jakby "międzygaz". No i zauważalny spadek mocy. Teraz żeby zmienić jakikolwiek bieg muszę go kręcić po ponad 2,000, gdzie wcześniej ja jako fan ekonomicznej jazdy zmieniałem biegi przy około 1,600. Do tego głośniejsza praca silnika i jakiś taki dziwny dźwięk z niego.

I teraz mam problem czy wymieniać ten czujnik którego błąd pokazał wczoraj komputer, ale już kontrolka EPC nie świeci, czy szukać usterki gdzie indziej.
Filtr powietrza był trochę zabrudzony, ale po wyczyszczeniu nadawał się do użytku. Na przepustnicy tez nie było nic widać.

Seat Ibiza 6L Lipiec 2002
1.4 16V benzyna

-- 25 kwi 2012, o 13:01 --

Nikt nie podpowie nic?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group