Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 lip 2012, o 18:56 
Offline

Dołączył(a): 14 lis 2011, o 11:20
Posty: 3
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 4h 59m 39s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: SEAT IBIZA 1,4TDI 2009r.
Witam, przepraszam, że tak późno odpisuję.
Po podłączeniu pod komputer, oczywiście wyskoczyło "błędne działanie filtra cząstek stałych".
Pomogło tylko wypalanie statyczne filtra. Kontrolki zgasły, moc powróciła, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 2 sie 2012, o 05:17 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
Koledzy, nie mam żadnego pomysłu o co chodzi mojej Ibi. Co mniej więcej 300 km zapala się kontrolka diagnostyki silnika Check Engine.
Samochód pracuje normalnie, pali normalnie, przyspiesza normalnie.
Błędy wyskakują następujące:

17559 Nie znany kod błędu
brak osprzętu (nie związany ze sprzętem) BŁĄD SPORADYCZNY
17584 Nie znany kod błędu
brak osprzętu (nie związany ze sprzętem)

Błędy oczywiście kasuje Vagiem, co nie zmienia postaci rzeczy, że sytuacja się powtarza.

Co zrobiłem:
- przeczyściłem EGR,
- przeczyściłem bez demontażu przepustnicę,
- wymieniłem czujnik świateł stopu pod pedałem hamulca.

Nie wiem, czy to możliwe by np. słabe lub brak styków przewodów dochodzących do gniazda i w okolicy gniazda OBD2 miało jakiś wpływ na te błędy?
Poza tym nie mogę skomunikować się z klimatyzacją za pomocą vaga (choć klima działa) i źle wskazuje mi licznik poziomu paliwa tzn. zaczyna spadać dopiero po przejechaniu około 350 km z poziomu max na np. 3/4 (vag nie pokazuje błędów licznika)?
Ibi jak w opisie....

PZDR Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2012, o 00:28 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 18:43
Posty: 165
Lokalizacja: Szczygłowice
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 6d 12h 16m 57s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: Seat Ibiza 2001r
Witam. Od razu piszę, że nie byłem w stanie sprawdzić na forum czy był już taki temat dlatego, iż jestem za granicą i jedyne moje dojście do świata to telefon z internetem. Opisze jak to wyglądało mniej więcej. Jechałem sobie średnią prędkością około 90km/h, stanąłem na czerwonym świetle i zauważyłem, że kontrolka "Check" się zapaliła. Auto to Seat Ibiza (6k2) 2001r 1.4 8v. Przejechałem na tym koło 150km bo odpaliła mi się w trasie. Pytanie brzmi jaka może być przyczyna? Ahaa, dzisiaj jeszcze zahaczyłem o mechanika w sprawie takiej, że końcowy tłumik mi się wysunął z obejmy.

Silnik pracuję normalnie, nie pływają obroty a tym bardziej nie czuć zamulenia. Sprawdzałem tak na oko pod maską ale było już ciemno i nie zauważyłem niczego niepokojącego.

_________________
Patrz trochę szerzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2012, o 20:08 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
Vanzz3 napisał(a):
Witam. Od razu piszę, że nie byłem w stanie sprawdzić na forum czy był już taki temat dlatego, iż jestem za granicą i jedyne moje dojście do świata to telefon z internetem. Opisze jak to wyglądało mniej więcej. Jechałem sobie średnią prędkością około 90km/h, stanąłem na czerwonym świetle i zauważyłem, że kontrolka "Check" się zapaliła. Auto to Seat Ibiza (6k2) 2001r 1.4 8v. Przejechałem na tym koło 150km bo odpaliła mi się w trasie. Pytanie brzmi jaka może być przyczyna? Ahaa, dzisiaj jeszcze zahaczyłem o mechanika w sprawie takiej, że końcowy tłumik mi się wysunął z obejmy.

Silnik pracuję normalnie, nie pływają obroty a tym bardziej nie czuć zamulenia. Sprawdzałem tak na oko pod maską ale było już ciemno i nie zauważyłem niczego niepokojącego.


Bazując na moich doświadczeniach i tym co już przeczytałem na forum uważam, że nie masz się co przejmować. Skoro auto pracuje normalnie to wystąpił prawdopodobnie jakiś sporadyczny błąd. Żeby nie płacić mechanikom za nic pozostało kupić kabelek, program (koszt jednego i drugiego razem to 70 zł) i samemu sobie skasować.
Gdyby coś się działo z autem była by inna sprawa....
Check engine to po prostu wskazanie, że coś się wydarzyło, świeci i raczej samo nie zgaśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2012, o 21:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 09:28
Posty: 9390
Lokalizacja: Mława
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 57d 19h 18m 33s
Podziękował : 31 razy
Otrzymał podziękowań: 595 razy
auto: Vario't
Rownie dobrze moze nie byc swiatla stop i kontrolka sie zaswieci;) To na poczatek sprawdz, a jak stop jest i nic sie z autem nie dzieje, to jest prawdopodobienstwo iz kontrolka zgasnie gdy blad sporadyczny nie bedzie wystepowal

_________________
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2012, o 07:33 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
Marianoo napisał(a):
Rownie dobrze moze nie byc swiatla stop i kontrolka sie zaswieci;) To na poczatek sprawdz, a jak stop jest i nic sie z autem nie dzieje, to jest prawdopodobienstwo iz kontrolka zgasnie gdy blad sporadyczny nie bedzie wystepowal


Dokładnie jak pisze kolega, choć u mnie czujnik świateł stopu wymieniłem profilaktycznie, ale kontrolka sama nie zgasła. Co jakiś czas pojawia się sporadyczny błąd, i kontrolka świeci dopóki jej nie skasuję....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2012, o 10:58 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 18:43
Posty: 165
Lokalizacja: Szczygłowice
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 6d 12h 16m 57s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: Seat Ibiza 2001r
A jak bym rozłączył akumulator to nie będzie żadnego potem problemu z poduszkami powietrza?

_________________
Patrz trochę szerzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2012, o 14:59 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
Vanzz3 napisał(a):
A jak bym rozłączył akumulator to nie będzie żadnego potem problemu z poduszkami powietrza?


Nie będzie żadnego problemu. Skasuje się jednak licznik dziennych przebiegów, wyzeruje się zegar godzinowy oraz zakoduje się radio, by zaczęło ponownie działać musisz wpisać kod radia. Kontrolka raczej nie zgaśnie, próbowałem tego rozłączając akumulator (obie klemy) na ponad jedną godzinę, i nic....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2012, o 22:03 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 18:43
Posty: 165
Lokalizacja: Szczygłowice
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 6d 12h 16m 57s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: Seat Ibiza 2001r
To chyba zostało mi usunąć usterkę w Vag. Wydaje mi się, że nie powinno to sprawić problemu skoro jest to nieprawidłowy przepływ. W ten sam dzień tankowałem auto do prawie pełna

_________________
Patrz trochę szerzej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2012, o 11:22 
Offline

Dołączył(a): 22 sie 2012, o 11:16
Posty: 3
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2h 5m 4s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Ibiza 6k 1,4 8v :)
Koleżanki, koledzy

W mojej ibizie 6k (motor 1,4 8v, ABD) nie zauważyłem by po przekręceniu stacyjki świeciła się kontrolka check engine. Rodzi się pytanie - czy ta kontrolka wogóle tam jest, czy świeci się ona tylko w przypadku błędu?
Wszystkie inne kontrolki działają (temp. cieczy chłodzącej, olej, ręczny, światła itp)

Będę wdzięczny za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2012, o 12:46 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 18:08
Posty: 4
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 16m 33s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Ibiza 1.4
Hey, ostatnio zaświecił sie check w seacie :( co gorsze kasowanie nie pomaga, wraca od razu po odpaleniu :bezradny:
Mieszkam w Belfaście a tu ciężko o dobrego mechanika co by spojrzał, poklepał i dal diagnozę. Wszystko na zasadzie prób i błędów :blee: Auto jeździ w miarę normalnie, kilka razy zdążyło sie ze mocy brakło ale po prze gazowaniu wszystko wróciło do normy.

Co widzę to:
- P0135 O2 sensor heater Circuit BAnk 1 sensor 1
- P1183 nieznany błąd
- P0106 Manifold absolute pressure/Barometric Pressure circuit range/performance
- P0170 Fuel trim bank 1

Pierwszy błąd z tego co wyczytałem to sonda lambda przed katalizatorem jeśli sie nie mylę ??

I czy reszta błędów była by spowodowana przez sonde ? czy Cos innego nie działa jak trzeba i przez to sonda wywala bład? \

Dzięki za jakakolwiek pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2012, o 13:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2009, o 08:40
Posty: 3869
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 15d 5h 18m 12s
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 235 razy
auto: IBIZA 2.0 GTI 2E
wymień najpierw sondę przed katem bo dobrze wyczytałeś. niestety p 1183 jest zwiazany z 2 sondą obwód otwarty jakby uszkodzona sonda lub kabel.Ale moze po wymianie 1 sondy blad zniknie bo moga byc pod 1 kontrolerem.

_________________
:-) ;-) Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a cuda zajmują mi troche czasu.. :-) ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2012, o 17:35 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2011, o 17:59
Posty: 39
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 12h 3m 22s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Ibiza 6L 1.2 12V
Ja miewam na trasie błąd "P0135 O2 sensor heater Circuit BAnk 1 sentypujesz W mieście problem nie występuje. Serwis seata stwierdził, że wszystko jest w porządku. Niestety błąd wskakuje po przejechaniu około 50 km w trasie.
Daj znać czy wymiana u ciebie sondy coś pomogła. Mi jeden mechanik również zalecił wymianę sondy.

-- 2 wrz 2012, o 20:35 --

Ja miewam na trasie błąd "P0135 O2 sensor heater Circuit BAnk 1 sentypujesz W mieście problem nie występuje. Serwis seata stwierdził, że wszystko jest w porządku. Niestety błąd wskakuje po przejechaniu około 50 km w trasie.
Daj znać czy wymiana u ciebie sondy coś pomogła. Mi jeden mechanik również zalecił wymianę sondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 18:08
Posty: 4
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 16m 33s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Ibiza 1.4
do usuniecia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2013, o 23:03 
Offline

Dołączył(a): 26 lip 2013, o 22:46
Posty: 3
Lokalizacja: sosnowiec
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2h 22m 20s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: seat ibiza 1,4tdi 2008r
Hej,
mam problem ze swoją ibizką od kilku tygodni - zaczęło się od migającej kontrolki świec, po podpięciu pod komputer wyszło że to czujnik doładowania turbiny. Z racji tego że z auta ojca czujnik "pasował" podmieniliśmy go ale problem był nadal, okazało się że było coś z kablem idącym do tego czujnika, po naprawieniu (bardzo cieniutkiego) kabelka wszystko było ok aż do dziś - wyskoczył mi check engine nie wiedzieć czemu ;] apropo wyskoczył po tankowaniu po przejechaniu może z 2 km ... bardzo proszę o jakies pomysły potrzebuje pilnie swojej ibizki gdyz wybieram sie w czwartek nad morze ;(( jesli jest jakas opcja którą mogą wykonac sama rano bardzo prosze o porady, ale cos mam wrażenie ze bez kompka sie nie obejdzie, jesli jest ktos z okolic sosnowca to prosze o kontakt..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2013, o 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 09:28
Posty: 9390
Lokalizacja: Mława
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 57d 19h 18m 33s
Podziękował : 31 razy
Otrzymał podziękowań: 595 razy
auto: Vario't
Tak jak napisalas, bez kompa sie nie obejdzie. Swiecaca sie kontrolka to tylko info ze jest jakis blad w sterowniku, a mozliwosci sa tysiace i nie wiadomo jaki teraz masz blad i co Ci poradzic:(

_________________
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2013, o 20:37 
Offline

Dołączył(a): 26 lip 2013, o 22:46
Posty: 3
Lokalizacja: sosnowiec
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2h 22m 20s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: seat ibiza 1,4tdi 2008r
wyskakuje błąd 215 nie moge niestety znalezc co to takiego..
tak poza tym po wykasowaniu tego błedu zrobiłam 300km i wszystko bylo dobrze, włączyl się dpf ale kilka km na 3,5tys obrotow i sie wypalił - juz zaczynalam sie cieszyc, az znowu sie zaswiecił silnik ... jestem w kropce.. mechanik skasował pieniądze a powiedział mi tylko o tym dpfie silnik nadal sie swieci...
dodam jeszcze że auto nie chodzi w trybie awaryjnym - normalnie jezdzi nie czuje zadnej róznicy... normalnie wchodzi na obroty jakby nigdy nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2013, o 18:01 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
Paulinasc napisał(a):
wyskakuje błąd 215 nie moge niestety znalezc co to takiego..
tak poza tym po wykasowaniu tego błedu zrobiłam 300km i wszystko bylo dobrze, włączyl się dpf ale kilka km na 3,5tys obrotow i sie wypalił - juz zaczynalam sie cieszyc, az znowu sie zaswiecił silnik ... jestem w kropce.. mechanik skasował pieniądze a powiedział mi tylko o tym dpfie silnik nadal sie swieci...
dodam jeszcze że auto nie chodzi w trybie awaryjnym - normalnie jezdzi nie czuje zadnej róznicy... normalnie wchodzi na obroty jakby nigdy nic.


Może to chwilowy błąd sporadyczny np. zasilania, nie mający w ogóle wpływu na normalną, bieżącą pracę silnika? U mnie tak było, co jakiś czas wyskakiwał błąd manifestujący się świecącą kontrolką silnika (Check engine), po trzech wizytach u mechanika, w których ograniczył się do skasowania błędu i skasowania za każdym razem po 50 zł wkurzyłem się i kupiłem kabelek diagnostyczny z legalnym programem na alle.... za 70 zł z wysyłką w tej cenie, i kasowałem błędy w dziecinnie prosty sposób sam. Potem postanowiłem wymienić świece na nowe i co? Odpukać, po około 3.000 km od wymiany świec oraz założeniu 1.200 km temu gazu nic się nie zaświeciło :)
Co prawda, masz silnik diesla, ale miałem taką sytuację w Passacie 1.9TDi 130 km, również wyskoczył błąd sporadyczny, przeładowanie, mechanik mocno przegazował ( silnik był oczywiście ciepły) i błąd później nie wystąpił. Takie sporadyczne błędy lubią wyskakiwać w dieslach jeśli się jeździ nimi cały czas delikatnie i na małych obrotach (do 2.000 obr/min)....

PZDR Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2013, o 07:50 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 29 cze 2011, o 21:49
Posty: 15
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 8h 45m 48s
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1.4 TDI
Cześć,
to może teraz ja coś napłodzę :)

Kwesta dotyczy: Seat Ibiza 1.4 TDI - 2007

Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka silnika na desce. Spalanie mam w normie.
Pojechałem do mechanika i po podpięciu do komputera powiedział że mam błąd mieszanki paliwa na pierwszym cylindrze.
No i praktycznie na tym temat się urwał, będę jechał do drugiego tylko, przed wyjazdem chciałbym się poradzić szpeców z forum.

1. Czy może to być spowodowane uszkodzeniem pompowtrysku?
2. Czy pompowtryski wymieniamy wszystkie czy wystarczy jeden?
3. Czy może jednak powyższy błąd jest spowodowany innym problemem o którym warto wiedzieć?

Pozdrawiam
Space


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2013, o 11:51 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:34
Posty: 50
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 2h 29m 46s
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza IV 1,4, 74kW, 2002
space napisał(a):
Cześć,
to może teraz ja coś napłodzę :)

Kwesta dotyczy: Seat Ibiza 1.4 TDI - 2007

Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka silnika na desce. Spalanie mam w normie.
Pojechałem do mechanika i po podpięciu do komputera powiedział że mam błąd mieszanki paliwa na pierwszym cylindrze.
No i praktycznie na tym temat się urwał, będę jechał do drugiego tylko, przed wyjazdem chciałbym się poradzić szpeców z forum.

1. Czy może to być spowodowane uszkodzeniem pompowtrysku?
2. Czy pompowtryski wymieniamy wszystkie czy wystarczy jeden?
3. Czy może jednak powyższy błąd jest spowodowany innym problemem o którym warto wiedzieć?

Pozdrawiam
Space


Według mnie może to być spowodowane raczej zużyciem niż uszkodzeniem pompowtrysku. Z tego co wiem to można je wymieniać pojedynczo, nawet są regenerowane wtryski. W twoim przypadku jest to jeden z tych najbardziej wkurzających tzw. sporadycznych błędów, ponieważ silnik pracuje normalnie, a spalanie jest w normie.

PZDR Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group