Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lis 2011, o 22:31 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
Witam,

W moim samochodzie nie funkcjonuje wspomaganie. Po podpięciu VAGA pojawia się błąd 01309 (brak komunikacji). Wymieniłem pompę ale nadal nie działa.
Potrzebuję schematu instalacji elektrycznej układu wspomagania kierownicy TRW do Ibizy IV z 2003 roku. Konkretnie interesuje mnie skąd przychodzi zasilanie 12V (przewód żółto-czarny) do wtyczki 4-pinowej pompy.
Sprawdziłem:
Zasilanie główne 12V (gruba wtyczka środkowa) - prawidłowe,
Prawa wtyczka (3 przewody) czujnik skrętu - ok
Lewa wtyczka - przewód żółto-czarny 0V powinno być 12V, pomarańczowy 2,42V, pomarańczowo-czarny 2,59V, czwarty pin -wolny.
Przewód żółto-czarny idzie od pompy pod skrzynką akumulatorową i dalej nie wiem gdzie. Może pod bezpiecznik? który?
Proszę o info w tej kwestii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 27 lut 2012, o 18:38 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
Kolego tedi31 mam ten sam problem, wspomaganie przestało nagle działać i szukam przyczyny.Masz może już schemat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2012, o 19:14 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 01:58
Posty: 1102
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 39d 1h 4m 57s
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
auto: Seat Ibiza 6L Sport 1.9 TDI 131km ASZ
a sprawdzaliscie czujnik skretu? znajduje sie na listwie wspomagania od storny kierowcy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2012, o 21:10 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
Powitać...czujnik skrętu podmieniony na nowy i dalej nic...ale z tego co przeczytałem to pompa powinna działać bez czujnika bo przechodzi w tryb serwisowy, tak mówią... a VAG wypluł swoje patrz poniżej...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2012, o 21:48 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 01:58
Posty: 1102
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 39d 1h 4m 57s
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
auto: Seat Ibiza 6L Sport 1.9 TDI 131km ASZ
hm jeszcze moze byc adaptacja pompy. hm moze jakis czujnik ktory sie znajduje pod kierq?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 16:59 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
...zmagań ciąg dalszy, u mnie też brak napięcia w przewodzie żółto-czarnym przy włączonym zapłonie i postanowiłem sprawdzić dokąd idzie ten kabel, idzie on główną wiązką do przegrody i tam widać go na zdjęciu. Złącze "K" , pin nr 1. Teraz trzeba by prześledzić za przegrodą gdzie dalej idzie (lub zdobyć schemat) i co nim steruje, i dlaczego nie pojawia się tam 12V. Niedługo to sprawdzę i napisze co i jak. A poza tym może podać mu 12V (czyli +15 po stacyjce) i pompa zacznie pracować?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 10:20 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
Pabelo - napisz jaki masz samochód (typ, model, rok, silnik, itp.).
Tak samo zastanawiałem się czy można podać napięcie +12V z innego miejsca aby sprawdzić czy wszystko ok z nową pompą. Można ktoś odpowie na nasze pytania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 21:28 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
tedi31 - dzisiaj sprawdziłem gdzie za przegrodą dalej idzie ten żółto-czarny i od kostki zamienia się w niebiesko-czarny, który dochodzi do bezpiecznika nr 18 i okazało się że mam spalony ten bezpiecznik ( nie wiem jakim cudem ale wcześniej sprawdzałem wszystkie bezpieczniki dokładnie i były dobre, a tu taka niespodzianka, chyba na wzrok mi siada, w końcu 30-cha na karku ;-) ), zapodałem nowy bezpiecznik i pompa ożyła, wymiata aż miło, nareszcie :lol:
tedi31 sprawdź dokładnie ten bezpiecznik nr 18 (jest on mały 5A zdejmij ta szybkę z niego to będzie widać, bo ja niestety przeoczyłem to i szukałem innej przyczyny nie działania pompy) , bo to on daje napięcie po stacyjce na kostkę przy pompie pin 4. :okok:
...chociaż kto by przypuszczał .... opis tego właśnie bezpiecznika w instrukcji to:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten post autor pabelo otrzymał podziękowanie od tedi31(30 mar 2012, o 12:53)
  Ocena: 4.35%
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 12:53 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
pabelo dzięki za podpowiedź - sprawdziłem bezpieczniki. Okazało się, że mam przepalony bezpiecznik 5A nr13. Chyba pomyliłeś się z odczytem nr bezpiecznika. Bezpiecznik nr 18 jest 10A.
Wstawiłem nowy bezpiecznik ale pompa nie ruszyła. Sprawdziłem ponownie bezpiecznik - przepalony. Odpiąłem wtykę przy pompie do której dochodzi przewód żółto-czarny, wstawiłem nowy bezpiecznik, przekręciłem stacyjkę i znowu błysk w bezpieczniku. Wygląda, że mam zwarcie na przewodzie lub module CAN. Byłem u mechanika i stwierdził,że uszkodzeniu uległ moduł CAN - dwa dni roboty na naprawę (około 600 - 700 zł z kieszeni). Umówiony jestem na naprawę w czwartek 05.05.2012r. chyba, że do tego czasu uda się naprawa we własnym zakresie.
Czy mechanik ma rację z uszkodzeniem modułu CAN? Czy są takie moduły w moim samochodzie? Czy są potrzebne i czy możne je obejść?
Proszę o pomoc i odpowiedź na moje pytania.
Dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 09:28
Posty: 9293
Lokalizacja: Mława
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 56d 11h 55m 1s
Podziękował : 31 razy
Otrzymał podziękowań: 588 razy
auto: Vario't
Ten nr 13 to zgodny z powyzszym foto co kolega zamiescil? CZujnik cisnienia oleju? Ciekawe ze elektryk juz od razu powiedzial ze CAN, jak w tym aucie CAN to jest taki ze go prawie nie ma:) Od 04r to juz pelny can latal, a w Twoim jest no ale taki bo jest:) Po drugie modul can, sam jestm ciekaw gdzie on jest:) Jedz do innego elektryka niech obada temat, bo mi tu cos nie pasuje:(

_________________

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć :)
ObrazekObrazek



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 23:12 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
tedi31 faktycznie źle odczytałem nr bezpiecznika, sorry, ale u Ciebie bezpiecznik upala więc pomyślmy o co kaman?
jeśli chodzi o pytania:
Czy mechanik ma rację z uszkodzeniem modułu CAN?
a jak on to sprawdził?
w pierwszym poscie napisałeś że sprawdziłeś przewody : pomarańczowy 2,42V, pomarańczowo-czarny 2,59V, to sa właśnie kable (skręcone zawsze ze sobą) od linii CAN czyli napięcie jest i CAN jest ok

Czy są takie moduły w moim samochodzie?
skoro przewody od CAN sa to i moduły tez

Czy są potrzebne i czy możne je obejść?
no raczej ciężko to obejść, skoro jest, to ma nam służyć i działać....

no tak tylko dlaczego po podaniu napięcia upala bezpiecznik?
tedi31 napisałeś:
"Odpiąłem wtykę przy pompie do której dochodzi przewód żółto-czarny, wstawiłem nowy bezpiecznik, przekręciłem stacyjkę i znowu błysk w bezpieczniku. Wygląda, że mam zwarcie na przewodzie lub module CAN."

skoro przy odpiętej wtyczce od pompy upala bezpiecznik to sterownik w pompie jest raczej ok, może przewod żółto-czarny gdzieś zwiera do masy, i tu bym szukal dalej , trzeba by:
1. na odpiętej wtyczce i wyjętym bezpieczniku nr 13 , miernikiem zobaczyć czy nie ma przejścia przewodu żółto-czarnego z masą
(pipczykiem wiesz jak?)
2. prześledzić całą drogę tego przewodu w wiązce aż do przegrody.

jak coś jeszcze wymyśle to napisze. To narka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 00:55 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
Pabelo - czy przewód żółto-czarny (a wcześniej tak jak napisałeś - od kostki niebiesko-czarny) wychodzi bezpośrednio spod bezpiecznika 5A, cz przechodzi przez jakieś moduły elektroniczne?
U mechanika byłem w czwartek a spalony bezpiecznik odkryłem w piątek. Nie wiem czy mechanik też to zauważył. Zanim oddam samochód do naprawy sprawdzę przewód żółto-czarny pod względem zwarcia do masy i wypytam "fachowca" dokładnie o ten moduł can.
Marianoo - przepala bezpiecznik nr 13 zgodnie z rozpiską (foto kolegi pabelo) - wskaźnik ciśnienia oleju, którego w moim samochodzie nie ma. Jakiś czas temu pewien elektronik powiedział, że w moim aucie przewody pomarańczowe CAN wychodzą z licznika TRW.
"Jedz do innego elektryka niech obada temat, bo mi tu cos nie pasuje:(" - też mi coś tutaj nie pasuje ale po moich perypetiach z brakiem wspomagania i jednym specjaliście elektroniku, który mnie zwodził przez kilka tygodni z naprawą chciałbym zamknąć ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 14:47 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
tedi31 u mnie jak grzebałem i odkryłem upalony bezp. to miernikiem sprawdziłem "przejście" od kostki przy pompie, pin nr 4 do końcówki przewodu niebiesko-czarnego przy bezp. 5A i połączenie było ok. jak masz miernik to zrób sprawdź tak samo oraz sprawdź czy niema zwarcia do masy. I wtedy dalej można dumać co i jak.

-- 31 mar 2012, o 14:49 --

od przegrody do bezpiecznika nie widziałem żeby przez coś przechodził przewód niebiesko-czarny, jeśli by tak było to pewnie dalej bylby inny kolor kabla

-- 31 mar 2012, o 14:53 --

jesli chodzi o "moduł CAN" to myśle że takowy nie istnieje, mowa tu raczej o linii CAN, która łaczy sterowniki takie jak: sterownik silnika, moduł komfortu,ABS, poduchy, licznik, sterownik pompy wspom., złącze diagnostyczne itd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 15:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
Dzięki pabelo. Z tego co napisałeś wynika, że można poprowadzić nowy kabel spod bezpiecznika 5A do wtyczki przy pompie pin nr 4. Miernik mam a elektrykę znam w stopniu zaawansowanym, interfejs diagnostyczny też posiadam - jedyny problem do dostęp do garażu.
Jak przestanie padać to sprawdzę czy jest zwarcie do masy a jeżeli pogoda nie poprawi się to we wtorek będę miał dostęp do garażu to wszystko dokładnie posprawdzam.
Odnośnie mechanika - nie mam pojęcia na jakiej podstawie stwierdził uszkodzenie can, gdzie grzebał i co robił z instalacją pod moją nieobecność. Chyba nigdy więcej nie oddam samochodu do naprawy gdy nie będę miał go w zasięgu wzroku.
Próbowałem namierzyć przejście przez przegrodę - zdemontowałem sterownik silnika ale nic nie widać. Może u mnie jest inaczej niż u Ciebie.
Jeszcze jedno pytanie: Zdjęcie z kablami zrobiłeś od strony silnika i obejmuje wycinek pod sterownikiem? Musiałeś demontować osłonę pod podszybiem lub inne elementy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 20:58 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 13 maja 2008, o 22:30
Posty: 17
Lokalizacja: świętokrzyskie
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 14h 36m 59s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 6L 2004r. 1.4 B 16V 75 kM BBY
aby dostać się do przegrody musiałem odkręcić ta blache grodziową na której jest mocowany sterownik silnika a następnie wykręcić mechanizm wycieraczek i dopiero ukazało się to co na fotce...

-- 31 mar 2012, o 21:05 --

...ta odpięta kostka jest od mechanizmu wycieraczek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 21:30 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:01
Posty: 245
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 7d 20m 39s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
auto: SEAT IBIZA IV 6L, 1.4 16V BBY BENZYNA/GAZ 2003R.
No to nieźle rozbebeszyłeś samochód, ale liczy się efekt.
W międzyczasie sprawdziłem rezystancję pomiędzy przewodem żółto-czarnym (kostka pin nr4) a masą i tak samo z drugiej strony przy bezpieczniku 5A a masą - wynosi 2 ohmy zatem mam zwarcie. We wtorek podstawiam nowy przewód i zobaczę jaki będzie efekt.
Pabelo zerknij do swojej skrzynki pocztowej (przesłałem maila).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 08:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 13:37
Posty: 939
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 13d 8h 34m 41s
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
auto: Był Seat Ibiza II FL 1.9TDI AGR 2000r.
Jest Seat Ibiza II FL 1.9TDI ASV 2001r.
Witam. Nie wiem może się mylę, ale wydaje mi się, że w mojej ibizie słabo działa wspomaganie. Działa, ale jednak trochę ciężko się kręci kierownicą jak na samochód ze wspomaganiem, Czego to może być ewentualna przyczyna?

_________________
Obrazek
Moja Ibiza. Kliknij w banner: oceń i zostaw komentarz! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group