Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2010, o 18:43 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 11 paź 2008, o 10:41
Posty: 151
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 18m 31s
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Cordoba 1.4 /APQ
W skrzyni jest śruba , którą trzeba odkręcić (ta od wlewania oleju) Poziom powinien być do dolnej krawędzi. Czasem nie odkręć śruby od spuszczania oleju.
Niestety skrzynie koncernu VW w silnikach 1.4 i 1.6 nie są super trwałe. Sam padłem ofiarą skrzyni i musiałem kupić używaną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 23 cze 2010, o 20:52 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2007, o 20:44
Posty: 435
Lokalizacja: W-w
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 2h 26m 42s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Seat Ibiza
Siemka, mam taki problem. Postawilem auto na kołki, i jak krece kolem od strony kierowcy, to co jakis czas slysze takie jakby gumowe tarcie, takie gluche, dzwiek ten dochodzi ze skrzyni, w miejscu gdzie przykrecane sa przeguby. Dzwieki te sa co jakis czas, nie zawsze, zauwazylem tez zachlapany olejem przegub... Czy to jakies lozyska poszly i uszczelaniacze czy moze brak oleju w skrzyni i dlatego cos w niej skrzypi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2010, o 08:16 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 26 wrz 2009, o 16:55
Posty: 96
Płeć: Dziewczyna
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Ibiza, 6K, AKV
A osłona przegubu wewnętrznego jest cała? Może to smar z przegubu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2010, o 09:17 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2007, o 20:44
Posty: 435
Lokalizacja: W-w
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1d 2h 26m 42s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Seat Ibiza
Oslony sa cale, moze to byc jeszcze olej z maglownicy, bo na maglownicy oslona peknieta, ale najbardziej ciekawia mnie te odglosy ze skrzyni, to takie gumowe skrzypienie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2010, o 18:28 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 19:51
Posty: 429
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 20h 31m 2s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Seat Cordoba Vario 1997
Gdzie znajdę informację o róznicach w przełożeniach poszczególnych biegów dla skrzyni z 1.9 SDI/68 KM i 1.4/MPI/60KM z rocznika ok 1997-1998

_________________
Mam Seacika 6 lat i jestem z niego zadowolony !!!
Czas mija mam już jego 78 miesiąc... i w dalszym ciągu jestem zadowolony .Oby tak dalej.....Choć coś trzeba było włożyć i to nie jest przyjemne !
Paliwo drogie - tylko Eko Jazda pozostaje !!
Ale zaczynam myśleć o następcy powoli czas.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2010, o 13:44 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 21:03
Posty: 931
Lokalizacja: Olsztyn/Biskupiec
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5h 15m 54s
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Był Seat Ibiza ASZ(seat miesiąca maj 2010 ) JEST A3 8P4 BKD:) Diesel POWER
Pany a ja mam pytanie ocb?
W mojej ibizce dziś ciezko było mi zrobić redukcję z 3 na dwójkę, wracając z pracy wrzuciłem 5tkę i tak dojechałem do domu,po czym ku mojemu zdziwieniu drążek ani drgnie na bieg jałowy.Nawet z użyciem ,,siły'' ciągle 5tka jest wbita,auto zgasiłem i tak stoi,o jeżdzie nie ma mowy.
Od czego zacząć,co zrobić co jest przyczyną???

_________________
Slow&Low

jadę wolno , bo nisko ...

Ibiza ---> http://www.klubseatibiza.pl/forumseat/viewtopic.php?f=86&t=21305


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2010, o 10:12 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 16 lut 2010, o 16:01
Posty: 1
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam! w mojej ibi nie idzie włączyć 1 normalnie tylko muszę wcisnąć lewarek jak do biegu wstecznego jak myślicie dlaczego tak jest? może ktoś z was miał podobny problem bo chce to naprawić a nie wiem czy to wina skrzyni czy czegoś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2010, o 22:54 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 21 sty 2009, o 23:31
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: SEAT IBIZA 2000, 1,4MPI, AKK
Witam Wszystkich,
Mam podobny problem do większości :-( a autko jest mi potrzebne na dojazdy do pracy i potrzebuję pomocy. Czyli tak przy wstecznym teraz już prawie non stop zgrzyta. Żeby tego dźwięku nie słyszec wrzucam wsteka jak mam zgaszony silnik wtedy wchodzi pięknie. Opór chyba prócz 5 występuje na każdym biegu w zależności od humoru skrzyni raz wejdzie w miarę raz muszę użyc dużo siły. Dziś zauważyłem nowy syndrom - na gorącym silniku przy wciśniętym sprzęgle było słychac dźwięk jak by metaliczny podobny do tego jak już kończą się klocki na tarczy - po puszczeniu sprzęgła dźwięk znika, sprzęgło bierze już od samej podłogi ale najgorsze jest właśnie to że te biegi meega topornie wchodzą i do tego ten dźwięk przy wciśniętym sprzęgle. Bardzo proszę o pomoc. Chyba lepiej auto już w tym tyg zotawie ponieważ do pracy mam prawie 180km lepiej nie ryzykowac by w trasie coś się posypało. :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2010, o 16:46 
Offline
Przyjaciel Klubu
Przyjaciel Klubu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 17:21
Posty: 1536
Lokalizacja: SX
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 17h 10m 1s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
auto: Mazda 626 GD & Skoda Felicia
Witam, całkiem niedawno wymieniłem olej w skrzyni biegów, niecałe 2 tygodnie temu. Olej o lepkości 75W90. Problem polega na tym, że ostatnio zrobiło się chłodniej na zewnątrz i biegi zaczęły dość ciężko wchodzić przy zimnym silniku, pojawiły się takży zgrzyty przy wrzucaniu biegów, zjawisko występuje także podczas redukcji. Kiedy silnik się rozgrzeje to wszystko jest w porządku i biegi wchodzą normalnie. Przed wymianą oleju nie było takiego problemu(biegi ogólnie ciężej wchodziły zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku). Sprzęgło było niedawno wymieniane, gdy silnik jest zgaszony i zimny to biegi także ciężko wchodzą.

Czy olej w skrzyni musi jakoś się dotrzeć, czy może po wymianie sama skrzyni potrzebuje troche czasu żeby się dotrzeć?

_________________
+++ "The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" - Edmund Burke +++


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2010, o 22:52 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2010, o 11:35
Posty: 73
Lokalizacja: wro
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 12h 53m 34s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
auto: Seat Ibiza 1,4 MPI rok 2001
witam, problem mam taki ze czesto wrzucajac 3 nie wchodzi, tak jak by sie zacielo i d... musze wtedy szybko na 2 i znowu na 3 to wskoczy, o co chodzi co jest nie tak??A zapomnialem dodac ze piatka wchodzi z oporem, a potem jeszcze ciezej ja wybic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2010, o 19:20 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 21 sty 2009, o 23:31
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: SEAT IBIZA 2000, 1,4MPI, AKK
Wiecie co, pomogło mi z tymi biegami głupie naciągnięcie linki ale takie solidne, biegi wchodzą jak w masło zero zgrzytów zero problemów z wrzuceniem nic się nie blokuje, pozostaje teraz pytanie czy wymienic sprzęgło które wcześniej o to podejrzewałem :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2010, o 21:25 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 19:51
Posty: 429
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 20h 31m 2s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: Seat Cordoba Vario 1997
Cytuj:
Olej o lepkości 75W90. Problem polega na tym, że ostatnio zrobiło się chłodniej na zewnątrz i biegi zaczęły dość ciężko wchodzić przy zimnym silniku, pojawiły się takży zgrzyty przy wrzucaniu biegów, zjawisko występuje także podczas redukcji.

Olej 75W/90 jest OK - a może poziom masz za niski , albo olej nie był 75W/90 ?

_________________
Mam Seacika 6 lat i jestem z niego zadowolony !!!
Czas mija mam już jego 78 miesiąc... i w dalszym ciągu jestem zadowolony .Oby tak dalej.....Choć coś trzeba było włożyć i to nie jest przyjemne !
Paliwo drogie - tylko Eko Jazda pozostaje !!
Ale zaczynam myśleć o następcy powoli czas.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2010, o 22:45 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 16:28
Posty: 40
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 4m 29s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Witam,
Mam problem ze zgrzytającą 2jką przy zmianie z 1jki na 2jke przy redukcji z 3jki na 2jke to nie występuje. Moge jeszcze dodać, że na zimnym silniku nie ma nigdy zgrzytów dopiero po przejechaniu 10-15 km są zgrzyty na 2jce i tez nie zawsze nie jest to reguła... ale jak już raz zgrzytnie to potem za kazdym razem przy ruszaniu spod swiatel jest zgrzyt :/ i to wlasciwie niezaleznie jak szybko to robie - jak szybko to jest masakryczny zgrzyt a jak lekko, powoli to czuje po prostu na lewarku jak probuje wejsc zebatka w zebatke, ktora jest w ruchu.... Dodam jeszcze, że często mam takie uczucie jak bym wrzucał tą 2jke bez wciśniętego sprzęgła jakby lewarek wpadał w jakąs dziurę zamiast w to miejsce co ma... choc oczywiscie sprzeglo wcisniete do dechy... Lubilem sobie czasem ruszyc ostro spod swiatel ale auto ma 3 lata i 45 tys :| i synchronizator by padł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2010, o 12:05 
Offline
Mechanior Klubowy
Mechanior Klubowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2009, o 14:02
Posty: 1575
Lokalizacja: Mosina / Wielkopolska
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 336d 19h 39m 57s
Podziękował : 259 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy
auto: Audi A3 Edition :)
vieri, raczej tak ale mogłeś napisać co masz za auto z jakim motorem ile koni czy to 1.2 czy może Cupra :-/ domyślam się tylko że to ibiza 6L jak piszesz że ma 3lata

_________________
ŻEBY JECHAĆ TRZEBA LAĆ !!! SZUKASZ CZĘŚCI DO IBIZY ZADZWOŃ !!!Tel.792-316-586
Masz problem z wozem zapraszam do siebie http://mechanika-kimoch.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2010, o 22:35 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 16:28
Posty: 40
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 4m 29s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Oooo sorry ale zapomniałem, że były zmiany na tym forum i nie uzupelniłem na profilu bo wczesniej miałem :)
Ibizka 6L 1.4 TDI 75 koni
Mówisz, że synchronizator, to nie zgrzytało by np. przy redukcji z 3jki na 2jke ? Przecież też wtedy synchronizator pracuje . Specjalnie starałem sie jak najszybciej robic redukcje z 3jki na 2jke zeby synchronizator mogl potencjalnie nie zdarzyc wyrownac predkosci obrotowej ale zadnego zgrzytu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2010, o 08:06 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 11:41
Posty: 270
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 1h 14m 19s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: ibiza i vario
od wczoraj i ja mam problem i nie wiem od czego zacząć, żeby nie popłynąć z kosztami, otóż:

wsteczny, jedynka i piątka wchodzą bardzo ciężko, do tego (to w sumie przede wszystkim) jak wbijam w dół wsteczny, wchodzi ale jade do przodu i trzeba go wybić i chwile pogmerać lewarkiem, żeby jechać do tyłu. reszta biegów wchodzi bez zgrzytania, 1,3,5 wchodzą opornie, ale cichutko. I teraz pytanie:

- czy zacząć od wymiany wybieraka i oleju w skrzyni? czy może przyczyna leży gdzie indziej?
- czy będzie pasować wybierak z gólfa mk3 tdi? a może z seatów z wersji benzynowych?

auto to cordoba 6K, tdi, ahu 90KM, przebieg nieznany, bo licznik był cofany na 100%, ale obstawiam na 300tys.

_________________
http://www.rajdowy.blogspot.com fotografia nie tylko rajdowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2010, o 11:17 
Offline
Przyjaciel Klubu
Przyjaciel Klubu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 17:21
Posty: 1536
Lokalizacja: SX
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 17h 10m 1s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
auto: Mazda 626 GD & Skoda Felicia
pado135 napisał(a):
Olej 75W/90 jest OK - a może poziom masz za niski , albo olej nie był 75W/90 ?
Olej na pewno 75W/90, poziom także właściwy. Najlepsze jest to, że wszystko zaczęło się zaraz po wymianie oleju w skrzyni. To znaczy nie od razu bo jak wymieniałem olej to były upały i wtedy wszystko chodziło aż miło. Byłem już na regulacji ale niestety ona nie pomogła. Nie wiem już co może być nie tak a szkoda mi tak męczyć skrzynie...

Jeszcze takie pytanie: możliwe, że to na przykład wina zapowietrzonego układu hamulcowego(sprzęgło hydrauliczne)?

jacq, spróbuj najpierw wyregulować skrzynie - link.

_________________
+++ "The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" - Edmund Burke +++



Za ten post autor ArteK otrzymał podziękowanie od jacq
  Ocena: 4.35%
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2010, o 13:29 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 11:41
Posty: 270
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 5d 1h 14m 19s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
auto: ibiza i vario
ArteK napisał(a):
jacq, spróbuj najpierw wyregulować skrzynie - link.

dziękuję, zacznę od tego. A jeśli nie pomoże regulacja to potem wybierak spróbować zrobić?

_________________
http://www.rajdowy.blogspot.com fotografia nie tylko rajdowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2010, o 19:21 
Offline
Przyjaciel Klubu
Przyjaciel Klubu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2008, o 17:21
Posty: 1536
Lokalizacja: SX
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 17h 10m 1s
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
auto: Mazda 626 GD & Skoda Felicia
jacq napisał(a):
dziękuję, zacznę od tego. A jeśli nie pomoże regulacja to potem wybierak spróbować zrobić?
Jeśli to nie pomoże to jeszcze można olej zmienić, potem można oglądać resztę i ewentualnie naprawiać/wymieniać.

_________________
+++ "The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" - Edmund Burke +++


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2010, o 21:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2009, o 08:40
Posty: 3869
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 15d 5h 18m 12s
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 235 razy
auto: IBIZA 2.0 GTI 2E
Jarek moim zdaniem nic się nie reguluje. To są luzy technologiczne i tu nic nie poradzimy.U mnie też jak u wielu innych jak jest skrzynia zimna biegi wchodzą ,a jak jest rozgrzana trochę gorzej. U mnie np... jest problem z 2 biegiem nie zawsze chce wejść ,ale to tylko przy szybkim przełączaniu a co do innych biegów analogicznie to samo. Olej wymieniony ,poduszki też ,jest lepiej ale nie rewelka.

_________________
:-) ;-) Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a cuda zajmują mi troche czasu.. :-) ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group