Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 13:40 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 08:57
Posty: 3
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 17m
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM 2000 r. Kod silnika: AUD
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem, że podczas zmiany biegu 1->2 i 2->3 następuje drobny zgrzyt w skrzyni (bieg da się wrzucić). 3->4 i 4->5 chodzi idealnie, wsteczny też. Dodam, że ta sytuacja ma miejsce na rozgrzanym aucie. Ale ... w momencie gdy zmiana biegów przebiega powoli (ok 3-4 sek) zgrzytów nie ma. Dodatkowo sprzęgło działa dosyć twardo i podczas wciskania słychać jakieś tykanie. Ibiza 1.4 MPI 44KW/60KM 2000 r. z przebiegiem 135 tyś.
Jakieś sugestie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 13:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2009, o 09:23
Posty: 3514
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 47d 13h 46m 52s
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 87 razy
auto: http://tnij.org/myszkr
Wygląda na synchranizator biegu 2, ale przed jego wymianą sprawdziłbym olej w skrzyni, oraz linke sprzegła ( 1.4 MPI FL, więc tak chyba sprzęgło hydrauliczne, więć ten punkt odpuść). Może być też regulacja samego mechanizmu sterowania ( lewarek )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 13:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2008, o 22:11
Posty: 3455
Lokalizacja: 3-City
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 27d 18h 31m 11s
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy
auto: FL AKK
MyszaKR napisał(a):
Wygląda na synchranizator biegu 2, ale przed jego wymianą sprawdziłbym olej w skrzyni, oraz linke sprzegła ( 1.4 MPI FL, więc tak chyba sprzęgło hydrauliczne, więć ten punkt odpuść). Może być też regulacja samego mechanizmu sterowania ( lewarek )


sprzeglo nie jest hydrauliczne w 1.4 mpi

a moze sprzeglo ma juz dosc i nie daje rady?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 14:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2009, o 09:23
Posty: 3514
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 47d 13h 46m 52s
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 87 razy
auto: http://tnij.org/myszkr
skator napisał(a):
MyszaKR napisał(a):
Wygląda na synchranizator biegu 2, ale przed jego wymianą sprawdziłbym olej w skrzyni, oraz linke sprzegła ( 1.4 MPI FL, więc tak chyba sprzęgło hydrauliczne, więć ten punkt odpuść). Może być też regulacja samego mechanizmu sterowania ( lewarek )


sprzeglo nie jest hydrauliczne w 1.4 mpi

a moze sprzeglo ma juz dosc i nie daje rady?


wtedy by każdy bieg miał kłopot, ja nie ma hydrauliki to bym sprawdził też tą linkę. Jak synachranizator to odrazu bym sprzegło wymieniał bo trzeba wyciągać a trochę roboty jest bo trzeba skrzynię wytargać. Sam sychranizator nie wiem - pewnie około 100PLN + sprzegło ( ja bym wymieniał ) + nowy olej + robota ( z 250-300 ). Jak się myle to poprawiać ale tak mi się wydaje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 13:00 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 10 cze 2010, o 08:57
Posty: 3
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 1h 17m
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM 2000 r. Kod silnika: AUD
Witam ponownie

Jedna rzecz co zauważyłem to jak wcisnę do dechy sprzęgło to wtedy zgrzyta 1->2 2->3 ale jak nie wcisnę do końca to wtedy każdy bieg wchodzi jak w masełko.
Jutro jestem umówiony na wymianę linki, napisze później jaki był efekt.

Pozdrawiam
A.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 14:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2009, o 08:40
Posty: 3869
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 15d 5h 18m 12s
Podziękował : 35 razy
Otrzymał podziękowań: 235 razy
auto: IBIZA 2.0 GTI 2E
Nie wiem jak u ciebie ,ale u mnie jest wyraźna sugestia aby wymieniać linkę razem z innymi elementami sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group