Seat Ibiza - testy, porady, recenzje, tuning samochodowy

KLUB SEAT IBIZA POLSKA
Forum miłośników marki Seat Ibiza


Łączny czas online:







Zgłoś swojego Seata do konkursu !

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2008, o 15:22 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 16:22
Posty: 17
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 0s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam.

Pomęczyłem się troszkę pomęczyłem ale w końcu udało się.

Nie znalazłem nigdzie opisu jak to zrobić więc postanowiłem napisać tutaj jak najłatwiej wymienić płyn do chłodnicy w Seat Ibiza 1997r. silnik: ABF

Potrzebne będzie:

1.5 litrowy pojemnik (może być butelka po 5l wodzie mineralnej lub wiadro)
2.Kanał (będzie trzeba wejść pod samochód)
3.Nowy płyn do chłodnicy :D :D :D
4.Śrubokręt płaski (lub inne narzędzie np. patyk :)

A więc do dzieła !!!

1. Wjeżdżamy na kanał i wyłączamy silnik.
2. Odkręcamy nakrętkę na zbiorniczku wyrównawczym.
3. Wchodzimy pod samochód
4. Po prawej stronie chłodnicy na dole odchodzi gruby przewód (nie ruszać go bo szkoda czasu)
5. Po tym przewodzie docieramy do miejsca przy silniku gdzie gumowa rurka łączy się z plastikowym "kolankiem" (plastikowa złączka w kształcie litery "L")
6. Na końcu tej złączki jest zawleczka w kształcie litery "U" ustawiona pod skosem do góry, wyciągamy zawleczkę.
7. i bez większych oporów ściągamy kolanko i płyn leci :)
8. później wyciągamy przewód by sobie zwisał swobodnie pod chłodnicą i czekamy aż płyn zleci.

Teraz ważna część :

Jak już płyn nam zleci opadowo (około 3 litrów) należy przyłożyć coś do ścianek zbiorniczka wyrównawczego, przyłożyć do niego usta i dmuchać. Wyleci nam jeszcze ok. 2 litry płynu.
Po tej operacji wsadzamy przewód tak jak był i podłączamy kolanko a następnie zakładamy zawleczkę i do zbiorniczka wyrównawczego wlewamy nowy płyn by doszło do kreski MAX.

Odpowietrzanie:

Następnie odpalamy silnik (przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym) by pochodził z 2minuty na biegu jałowym po czym wkręcamy go na 1 300obr i czekamy ok. 2 minut
Po tym czasie idziemy do silnika i dolewamy płynu który powinien być już ok. kreski MIN i dolewamy płynu. Tą czynność powtarzamy 3 krotnie.

Następnie odjeżdżamy SPOKOJNIE (bez szaleństw) do domu i jeśli mamy dalej niż 3km po zaparkowaniu zaglądamy do silnika i dolewamy płynu jeśli jest taka potrzeba)

KONIEC :P

Pisania jest sporo ale nie powinno to zająć dłużej niż 30minut. :)



Jeśli ktoś znalazł lepszy sposób lub ma wątpliwości to zapraszam do dyskusji w tym poście :)

Pozdrawiam i życzę miłego dłubania :)

[ Dodano: 2008-10-29, 20:04 ]
UWAGA !!!

Przy zakładaniu kolanka zachować szczególną ostrożność gdyż dzisiaj mi ono wypadło i pozbyłem się w czasie jazdy 2l płynu chłodzącego i w ciągu minuty nieuwagi silnik dostał 120 stopni temperatury :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Reklamy Google
Post
Online
Avatar u�ytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 22:00
PostNapisane: 15 mar 2010, o 14:47 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2007, o 06:03
Posty: 361
Lokalizacja: Krakow
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 10d 3h 59m 41s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
auto: 6L ASZ+
Dodam ze warto przeplukac uklad czysta woda (destylowana) lub z dodatkiem specjalnego preparatu (jesli jest potrzeba) przed zalaniem nowego plynu.

_________________
Moja Ibizka http://www.klubseatibiza.pl/forumseat/viewtopic.php?f=86&t=18523


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2010, o 02:25 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, o 21:17
Posty: 808
Lokalizacja: 3city / GPU
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 11h 56m 21s
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
auto: Było : Seat Ibiza EVO1
Audi A3 S-line
Jest ; Audi S6 c4 2.2 T
Tekst nadaje sie na instrukcje. Gratuluje!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2010, o 09:15 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, o 11:43
Posty: 519
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 16h 19m 36s
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
auto: Ibiza 6K Cupra 2.0 16V 97r.
Twój schemat można troszkę uprościć. By nie dmuchać w zbiorniczek wyrównawczy wystarczy zdjąć tego gumowego węża gdy silnik jest bardzo ciepły - to znaczy tuz zaraz po WYŁĄCZENIU SIĘ wentylatora. Wtedy termostat jest otwarty i wylatuje dokładnie cały płyn z układu. UWAGA! Płyn będzie GORĄCY! Uwaga by się nie poparzyć! Praktykowałem to wielokrotnie - sposób działa ! Aha no i najważniejsze - trzeba dać silnikowi trochę ostygnąć przed nalaniem nowego płynu - jeżeli nalejemy do gorącego silnika zimnego płynu możemy sobie rozwalić w wyniku szoku temperaturowego np, pompę wody lub głowicę. Dodam że istnieje jeszcze jedna szkoła odpowietrzania układu chłodzenia. Zalewamy tyle płynu ile wejdzie w układ (kreska max na zbiorniczku) po czym trzeba nacisnąć kilkanaście razy węże od układu chłodzenia (mały i duży obieg) - w ten sposób pozbędziemy się sporej ilości powietrza z układu.Dolewamy tyle płynu by znów był poziom max po czym zakręcamy korek na zbiorniczku i odpalamy silnik. Czekamy do załączenia się wentylatora na chłodnicy ( w tym czasie można się kawałek delikatnie przejechać by silnik się szybciej zagrzał). Po wyłączeniu się wentylatora sprawdzamy poziom płynu - jezeli jest max to zakręcamy i cieszymy się z przeprowadzonej wymiany, jeżeli ubyło to dolewamy i zakręcamy korek i tak jak wyżej - cieszymy się z tego że wymieniliśmy płyn.. Ten sposób mnie jeszcze nie zawiódł a praktykowałem go już w kilku różnych autach i zawsze działał.

_________________
Cupra 2.0 GTi 16V X------>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2011, o 15:37 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2011, o 20:31
Posty: 12
Płeć: Chłopak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 19h 10m 39s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: Seat Ibiza 1,9
jak się nie mylę to tez tam jest oring który warto wymienić;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2011, o 20:13 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2010, o 18:07
Posty: 2
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 3h 38m 36s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: seat ibiza 1.4 2003 rok
czy podobnie wymienia się płyn w seacie ibiza z 2003r.?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 23:01 
Offline
Uzytkownik
Uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2011, o 23:45
Posty: 10
Płeć: Obojniak
Ostrzezenia: (0%)
Online: 2d 6h 53m 32s
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
auto: CORDOBA SX 2.0 16V ABF
tak jak napisał nostus spuszczamy na goracym jak termostat jest jeszcze otwarty, i odpowietrzamy na zakręconym korku. sprawdzone kilka razy w ABFie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Index Mapy strony Index Mapy strony RSS RSS Lista kanałów Lista kanałów
Powered by phpBB ® Forum Software © phpBB Group